Witam Serdecznie

Dzisiaj w studiu ponownie gościmy Panią Katarzynę Książkiewicz, Przedstawiciela Firmy Call Center Online, która pomogła wdrożyć na polskim rynku, innowacyjną platformę biznesową B2B umożliwiającą zautomatyzowanie współpracy w oparciu o korzystanie z usługi Call Center Online. Cały projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013 w ramach Działania Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B. 

Podczas ostanie audycji  omawialiśmy walory techniczne i biznesowe Platformy B2B skupiając się na przedsiębiorcach, ale dostaliśmy wiele zapytań od telemarketerów zachwyconych możliwością znalezienia zatrudnienia za pomocą Platformy. Jak również możliwością założenia własnego call center.

Pani Katarzyno – Jak Platforma Call Center Online wspiera zatrudnienie telemarketerów.

Witam serdecznie, bardzo się cieszę, że nasza poprzednia audycja spotkała się z takim zainteresowaniem, bo to oznacza, że faktycznie udało nam się trafić w dziesiątkę w zapotrzebowanie rynku.

Dokładnie tak – szczególnie z modułem giełdy pracy. To faktycznie innowacja na rynku. Proszę słuchaczom przybliżyć zasadę działania giełdy pracy.

Giełda pracy to moduł Platformy B2B Call Center Online. Sama platforma jest z jednej strony podstawowym systemem call center, czyli:

  • jest centralą telefoniczną to znaczy pozwala na wykonywanie i odbieranie połączeń przez telemarketerów
  • zwiększa efektywność pracy telemarketingu – poprzez zastosowanie automatycznego wybierania połączeń (tak zwanych dialerów)
  • umożliwia kontrolę całego procesu obsługi klienta i sprzedaży telefonicznej – ponieważ udostępnia szereg danych statystycznych dotyczących wykonywanej pracy
  • umożliwia wielokanałową obsługę klienta w postaci połączeń telefonicznych, SMSów, SMSów głosowych i e-maili.

Jednak z drugiej strony jest jak to zweryfikował rynek – niezwykle innowacyjnym narzędziem wspomagającym zatrudnienie w branży call center. Każdy z telemarketerów który bezpłatnie założy swoje konto na platformie (wystarczy adres e-mail) może udostępnić informacje o sobie potencjalnym  pracodawcom, którzy poszukują telemarketerów. Każdy z telemarketerów może dodać do swojego konta tak zwane wirtualne portfolio, czyli nagrać (np. za pomocą mikrofonu podłączonego do komputera) informacje o sobie.

Nagrać? A nie wystarczy opisać tak jak w CV?

Opisać może również, nic nie stoi na przeszkodzę, ale  zawodzie telemarketera liczy się głos. Dzięki nagranej wizytówce, potencjalny pracodawca może ocenić predyspozycje, można powiedzieć „wokalne”, danego telemarketera i ocenić czy jest to człowiek którego poszukuje.

OK głos to jedno a co z doświadczeniem? Jak ocenić doświadczenie telemarketera pracującego na platformie?

Do tego służy moduł grywalizacji. Każdy telemarketer (czy tego chce czy nie) gromadzi swoje statystyki pracy, punkty, rangi w module grywalizacji. Dzięki czemu potencjalny pracodawca widzi z jakiej rangi telemarketerem ma do czynienia. Ile wykonał rozmów, jaki ma staż na platformie, ile nagród zdobył, jaką punktację otrzymał od wcześniejszych pracodawców, lub zleceniodawców.

Czy to nie jest sprzeczne z ochroną danych osobowych?

Każdy telemarketer (czy tego chce czy nie) uczestniczy w grywalizacji na platformie, ale czy swoje dane udostępni na zewnątrz to jego indywidualna decyzja. Jeśli nie chce się chwalić wśród społeczności swoimi osiągnięciami – wcale nie musi, jednak wtedy powinien zdawać sobie sprawę, że jako potencjalny pracownik jest na gorszej pozycji przetargowej w porównaniu z tymi telemarketerami, którzy swoje wyniku (szczególnie dobre wyniki) udostępniają.

Racja – jestem dobry więc się tym chwalę, jeśli się nie chwalę to znaczy, że mogę mieć coś do ukrycia. A jak będzie wyglądał proces zatrudnienia za pomocą Platformy?

Proces zatrudnienia polega jedynie na kojarzeniu zleceniobiorców ze zleceniodawcami. Czyli tymi, którzy jako telemarketerzy poszukują pracy, lub zleceń z tymi którzy poszukują profesjonalnych telemarketerów, lub usług telemarketingowych. Platforma Call Center Online nie jest agencją zatrudnienie – jak sama nazwa modułu wskazuje jest to giełda pracy. Różnica jest taka, że na naszej giełdzie wystawiają się zarówno pracodawcy jaj i pracownicy. Umowa pomiędzy tymi dwoma grupami to już ich całkowicie indywidualna sprawa, Umowa zawierana jest poza platformą.

Ostatecznie jeśli telemarketerowi pasują warunki zatrudnienia (lub inaczej warunki realizacji kontraktu) a pracodawca zdecydował się na ofertę danego telemarketera, wysyła do niego za pośrednictwem platformy zaproszenie do swojego call center, po zaakceptowaniu którego telemarketer uzyskuje dostęp do przygotowanej dla niego kampanii telemarketingowej. Prosto i przejrzyście.

Giełda pracy działa też odwrotnie – czyli to przedsiębiorcy mogą wystawić ofertę pracy na którą zgłaszają się telemarketerzy zarejestrowani na platformie. Zgłaszać się mogą telemarketerzy lub też typowe call center które poszukują zleceń zewnętrznych

Proszę mnie poprawić – czy ja dobrze rozumiem. Giełda pracy w wykonaniu Platformy Call Center Online jest w takim razie nie tylko giełdą pracy ale też giełdą zleceń. Czyli każdy przedsiębiorca (np. agent ubezpieczeniowy) może wystawić swoje ogłoszenie o pracę – typu poszukuję telemarketera który będzie umawiał dla mnie spotkania. Jak dostarczam bazę poleceń.

Dokładnie tak. To dopiero innowacyjność – prawda?. Według mojej wiedzy, w Polsce nie ma platformy, która kojarzyła by w tak prosty sposób zleceniodawców i zleceniobiorców na rynku call center. Co więcej, proszę sobie wyobrazić sytuację, że dany zleceniodawca wystawia ofertę „pracy” czyli zleca wykonanie kampanii telemarketingowej. Zgłasza się telemarketer zarejestrowany na platformie – dopinają kontrakt i telemarketer zaczyna tak zwane obdzwaniania bazy. Ale dochodzi do wniosku, że pracy przy tej kampanii jest na tyle dużo, że przydałoby się jeszcze 2 dodatkowych telemarketerów. Jeśli jest obrotny to sam może zarejestrować na platformie własne call center (wystarczy NIP) i zrekrutować kolejnych telemarketerów (np. znajomych telemarketerów o których wie ze są dobrzy). Dzięki temu z Freelancera sam staje się pracodawcą!

Często spotykam w swojej karierze ambitnych telemarketerów , którzy marzą o własnym call center, ale brakuje im funduszy na rozwiniecie biznesu, nie wiedzą skąd brać zlecenia itp. Platforma Call Center Online jest odpowiedzią na ich zapotrzebowanie. Z jednej strony mają narzędzie w postaci systemu call center, z drugiej strony dostęp do zleceń i oczywiście  bazę potencjalnych współpracowników, w momencie jak biznes nabiera tempa.

Zapraszamy w takim razie zarówno telemarketerów jak przedsiębiorców do logowania się na platformie B2B pod adresem www.callcenteronline.pl Założenie konta jest bezpłatne.

Na koniec przypominamy ze projekt platformy biznesowej B2B, umożliwiający zautomatyzowanie współpracy w oparciu o korzystanie z usługi Call Center Online. jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013 w ramach Działania Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B.  Dziękuję za uwagę i do usłyszenia.