Witam Serdecznie

Dzisiaj w studiu gościmy Panią Katarzynę Książkiewicz, Przedstawiciela Firmy Call Center Online, która pomogła wdrożyć na polskim rynku innowacyjną platformę biznesową B2B umożliwiającą zautomatyzowanie współpracy w oparciu o korzystanie z usługi Call Center Online. Cały projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013 w ramach Działania Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B. 

Dzisiejszy temat na pewno zaciekawi przedsiębiorców, którzy w swojej działalności wykorzystują telemarketing jako kanał sprzedaży swoich produktów i usług.

Pani Katarzyno – skąd pomysł, na tak innowacyjny projekt na polskim rynku?

Po pierwsze należy zauważyć, że platforma B2B nie jest skierowana tylko na polski rynek. Jest to projekt o zasięgu międzynarodowym. Partnerzy biznesowi platformy mogą pochodzić z całej Polski oraz zagranicy – z krajów Unii Europejskiej, oprogramowanie jest udostępniane w formule SaaS, dostępnej online, czyli opartej o świadczenie usługi przez Internet. Wymiana dokumentów oraz danych w sposób zdalny z wykorzystaniem elektronicznej wymiany danych, nie wymaga bezpośredniego kontaktu pomiędzy pracownikami i niweluje koszty współpracy wynikające z odległości współpracujących podmiotów, czy też posiadania siedzib w różnych krajach. Cały system jest dwujęzyczny i przystosowany jest do użytkowania na całym rynku europejskim.

Skąd pomysł? Od wielu lat powiązana jestem z branżą call center. Posiadam bogatą praktykę w warstwie zarządzania call center. Sama uczestniczyłam przy organizacji kilku samodzielnych call center (pośród których znajduje się również projekt zagraniczny – call center sprzedażowe w Estonii). Na etapie organizacji call centr zauważyłam ogromną lukę na rynku, a mianowicie na rynku brakuje kompleksowego systemu call center, który:

  • jest łatwy w obsłudze,
  • wspomaga procesy zarządzania call center,
  • wspomaga procesy rekrutacji i motywacji pracowników
  • i oczywiście jest dostępny w formule SaaS w przystępnej cenie.

Pomysł kiełkował w mojej głowie od kilku lat, aż ostatecznie nadarzyła się okazja sfinansowania w dużym stopniu prac nad powstaniem platformy funduszami europejskimi – i jest udało się.

Czym jest Platforma call center online, proszę opowiedzieć w kilku zdaniach czym jest to oprogramowanie, do kogo jest skierowane i oczywiście czym się różni od standardowych projektów systemów call center.

Platforma B2B (czyli biznes tu biznes) skierowana jest  do przedsiębiorców, którzy w swojej działalności wykorzystują telemarketing jako kanał sprzedaży swoich usług i produktów. Skierowana jest również do typowych firm call center, dla których świadczenie usług telemarketingowych dla innych firm, jest główną działalnością biznesową.

Platforma B2B Call Center Online posiada pełną funkcjonalność podstawowego systemu call center czyli:

  • jest centralą telefoniczną czyli pozwala na wykonywanie i odbieranie połączeń przez telemarketerów
  • zwiększa efektywność pracy telemarketingu – poprzez zastosowanie automatycznego wybierania połączeń (tak zwanych dialerów)
  • umożliwia kontrolę całego procesu obsługi klienta i sprzedaży telefonicznej – ponieważ udostępnia szereg danych statystycznych dotyczących wykonywanej pracy
  • umożliwia wielokanałową obsługę klienta w postaci połączeń telefonicznych, SMSów, SMSów głosowych i e-maili.

To są funkcjonalności podstawowe – wiele systemów call center również je posiada, ale Platforma Call Center Online dodatkowo ma też inne właściwości:

  • Platforma jest zaawansowanym narzędziem do obsługi kampanii call center w formule Software-as-a-Service. Tym samym, z perspektywy partnerów biznesowych, możliwe jest korzystanie z oprogramowania bez konieczności ponoszenia własnych kosztów inwestycyjnych. Można powiedzieć, że powoli staje się to standardem, jednak Platforma Call Center Online jest naprawdę dostępna na życzenie. Cała obsługa Partnera Biznesowego odbywa się w pełni automatycznie jedynie z elektroniczną wymianą danych, a przygotowanie systemu do pracy – od momentu podjęcia decyzji o zakupie do momentu rozpoczęcia pracy przez Telemarketerów, zajmuje nie tygodnie, nie dni, ale co najwyżej godziny a w skrajnych przypadkach czas ten można skrócić do kilku kilkunastu minut. A więc innowacyjnością po pierwsze jest ekspresowy dostęp do platformy.
  • Co więcej? System posiada zintegrowany moduł giełdy pracy dla telemarketerów. Osoby zainteresowane pracą telemarketera będą mogły nagrać swoje wirtualne portfolio i udostępnić je potencjalnym pracodawcom pracujących na Platformie B2B. Dzięki temu przedsiębiorcy korzystający z usług call center online będą mieli ułatwiony dostęp do potencjalnych pracowników. Zmniejszy to znacząco koszty związane z rekrutacją pracowników. Dzięki giełdzie pracy, dla przedsiębiorców poprawi się dostęp do potencjalnych pracowników, a Telemarketerzy w końcu będą mieli jedno miejsce w sieci gdzie będzie można wybierać w ofercie pracodawców.
  • Kolejną innowacją jest zintegrowany z Platformą moduł grywalizacji, który wykorzystuje mechanizmy znane z gier komputerowych (punkty, rangi, poziomy, nagrody) w celu zwiększenia zaangażowania i zmniejszenia rutynowości pracy telemarketerów, zwiększając tym samym ich motywację. Dzięki powiązaniu Grywalizacji z giełdą pracy, Telemarketer będzie mógł udostępnić swoje konto (wyniki faktycznej rywalizacji z innymi telemarketerami) na giełdzie telemarketerów dzięki czemu potencjalny pracodawca będzie miał od razu obraz jakiej rangi jest to pracownik. Zwiększone zaangażowanie pracownika będzie mieć przełożenie na lepsze wyniki przez kontrahentów Call Center Online.

Brzmi świetnie myślę, że giełda pracy telemarketerów i grywalizacja będą przebojem na tym rynku. Ale wydaje mi się, że tak rozbudowany system jest niezmiernie  trudny w obsłudze, jak Pani sobie z tym poradziła, czy użytkownicy nie mają problemów z poruszaniem się po Systemie?

Zadbaliśmy o to, aby Platforma była prosta w obsłudze, w końcu jest to system call center zaprojektowany przez managerów call center dla managerów call center i telemarketerów.

Pracowałam na wielu systemach i muszę przyznać, że wiele z nich nie spełnia oczekiwań ergonomii pracy, poza tym nauka obsługi oprogramowania zajmuje zazwyczaj co najmniej kilka dni.

Myślę, że udało nam się jednak  wygrać z tym zagadnieniem. Platforma Call Center Online jest intuicyjna w obsłudze. Planując ergonomię obsługi  wzorowaliśmy się na współczesnych grach komputerowych. Intuicyjność obsługi systemu  zapewnia właściwie zaprogramowany wewnętrzny proces nauki korzystania z Platformy. Klient po utworzeniu konta na platformie może wybrać formę samouczka gdzie słucha komunikatów które prowadzą go przez proces nauki pracy z systemem, zarówno w odniesieniu do aspektów technicznych, jak i zarządczych w odniesieniu do telemarketerów. To samo dotyczy nauki pracy z system przez telemarketerów – aby telemarketer został dopuszczony do pracy na platformie, najpierw musi przejść przez samouczek, który zleca wykonania poszczególnych zadań i ocenia poprawność ich wykonania.

Dodatkowo Platforma umożliwia świadczenie szkoleń online dla pracowników telemarketingu z wykorzystaniem środowiska do net-meetingów.

Net meetingów?

Net meetingów, czyli spotkań w chmurze.

Spotkania w chmurach 🙂  – brzmi nieźle

Niestety tylko w chmurze Internetu 🙂 Net meetingi czyli spotkania za pomocą Internetu lub inaczej telekonferencji czy wideokonferencji stają się coraz bardziej popularnym środkiem komunikacji. Sama niejednokrotnie prowadziłam w ten sposób szkolenia i coachingi.

Dzięki platformie net-meetingowej pracownicy będą mogli się spotykać ze swoimi pracownikami, którzy mogą być rozproszeni po całej Europie. W końcu giełda pracy będzie umożliwiała dostęp do nieograniczonego terytorialnie rynku pracowników. Za pomocą net meetingów można prowadzić standardowe szkolenia produktowe, ale również spotkania motywacyjne czy coachingowe.

Tym samym Call Center Online oferuje swoim partnerom naprawdę unikalne rozwiązanie rynkowe pozwalające na skuteczne zarządzanie telemarketingiem.

Porozmawiajmy w takim razie o kosztach, tak zaawansowany system musi być przecież niezmierne drogi. Jak ma Pani zamiar zachęcić partnerów biznesowych do korzystanie z oprogramowania?

Dzięki współfinansowaniu projektu funduszami Unie Europejskiej udało nam się utrzymać koszty obsługi systemu na poziomie porównywalnym ze średnią rynkową. A więc system jest kosztowo na bardzo rozsądnym poziomie. Jeśli do tego dodamy możliwość dostępu do dodatkowych modułów – stosunek funkcjonalności do ceny jest niezwykle atrakcyjny.

Założenie konta w systemie jest całkowicie bezpłatne, dopiero aby wykonywać połączenia należy doładować konto w systemie pre-paid. Dzięki temu przedsiębiorca ma zawsze zagwarantowaną kontrolę nad ponoszonymi opłatami.

Jeśli chodzi o dostęp dla telemarketerów – założenie konta, założenie profilu na giełdzie pracy, nagranie portfolio – jest to kompletnie bezpłatne. Sami telemarketerzy również mogą za pośrednictwem platformy zakładać własne call center i samodzielnie świadczyć tego typu usługi na rynku, a nawet zatrudniać innych podwykonawców – warunkiem jest podanie NIPu na potrzeby obsługi faktur.

Fantastycznie – to znaczy, że w końcu ambitni telemarketerzy mają narzędzie sprzedażowe pomocne również w pozyskiwaniu zleceń z rynku.

Dokładnie tak – taki cel nam przyświecał budując Call Center Online. Z jednej strony motywacja telemarketerów do otwierania własnych biznesów, z drugiej strony zbudowanie profesjonalnego narzędzia dla przedsiębiorców, którzy potrzebują zatrudnić nawet jednego telemarketera. Dotychczas te dwie grupy odbiorców były kompletnie pomijane na runku call center.

Zapraszamy w takim razie do logowania się na platformie B2B pod adresem www.callcenteronline.pl Założenie konta jest bezpłatne, można przetestować możliwości platform B2B będąc prowadzonym intuicyjnymi samouczkami.

Na koniec przypominamy ze projekt platformy biznesowej B2B, umożliwiający zautomatyzowanie współpracy w oparciu o korzystanie z usługi Call Center Online. jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013 w ramach Działania Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B.  Dziękuję za uwagę i do usłyszenia