Skoro już wiesz, jaki jest Twój cel sprzedażowy czyli co i w jaki sposób masz sprzedać (tu znajdziesz info o tym, jak wyznaczać sobie cele – http://katarzynaksiazkiewicz.pl/jak-wytrwac-w-noworocznym-postanowieniu-i-osiagnac-swoj-cel/ ). Skoro wiesz także, w jaki sposób masz sobie radzić z odczuciami i przekonaniami, by te ograniczające spacyfikować, a te wspierające wykorzystywać w kontakcie z klientem (cykl wpisów pt. – Jaki potwór mieszka w Twojej głowie? – http://katarzynaksiazkiewicz.pl/jaki-potwor-mieszka-w-twojej-glowie-czesc-i/ ). Skoro potrafisz, dzięki tajnym technikom okiełznać głos wewnętrzny i uczynić z niego sprzymierzeńca, to proponuję Ci dziś poznanie się z klientami, do których telefonujesz i którym sprzedajesz Twoje usługi i produkty.

Zauważ, że z pełną premedytacją używam tu stwierdzenia „sprzedajesz”, a nie „oferujesz”. Bo chcę, aby Twój umysł kierunkował się już, nie na prezentowanie klientowi oferty, lecz na sprzedaż.

Od teraz obowiązuje nas złota zasada w sprzedaży – zasada KUP. Cóż ona oznacza? Jest to Koncentracja na unikalnych potrzebach klienta. Następnie Unikatowości Twojej oferty w porównaniu do konkurencji. I wreszcie Puenta prowadząca do przedstawienia korzyści, co w efekcie doprowadzi klienta do podjęcia decyzji o zakupie.

Poznaj więc Twojego klienta*.

  1. Kim jest Twój klient docelowy? Kim jest ta osoba, która będzie korzystać z usług Twojej firmy? Czy jest to klient indywidualny, czy biznesowy? Taki, który świetnie orientuje się w cechach i właściwościach produktu, który oferujesz, czy też jest to osoba, która  nie posiada wiedzy specjalistycznej dotyczącej zakresu Twoich usług?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  • Opisz dokładnie Twojego klienta docelowego. Ile ma lat? Kim jest? Gdzie pracuje? Jakie żywi nadzieje, marzenia, obawy? Z jakiego obszaru może mieć obiekcje? Z czego mogą one wynikać? Napisz wszystko co wiesz o kliencie docelowym.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  • Wymień 3 do 5 problemów klienta docelowego, które rozwiązują Twoje usługi?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  • Z powyższej listy wybierz największy problem klienta docelowego, który rozwiązują Twoje usługi.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  • Wymień 3 do 5 szczególnych korzyści wynikających z wyboru usług Twojej firmy.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  • Z powyższej listy wybierz największą korzyść wynikającą z wyboru usług Twojej firmy.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Zatrzymaj sobie te odpowiedzi. Przydadzą Ci się do opracowania niebanalnego przekazu marketingowego, a szczególnie początku rozmowy. 

*Więcej na ten temat znajdziesz w książce: „Świadomy telemarketing. Interaktywne narzędzie dla telemarketerów i menedżerów call center”